Ten rok był zdecydowanie przełomowy dla globalnej marki Keune Haircosmetics. Nowości produktowe, wprowadzenie całej serii dedykowanej włosom kręconym czy zupełnie nowe – jeszcze bardziej ekologiczne i naturalne – wydanie serii So Pure.
Wraz z rozwojem światowej marki podąża również Keune Haircosmetics Polska, która również zaskakuje swoich klientów w całym kraju! Jednak oprócz tego mija właśnie rok odkąd Globalnym Ambasadorem Marki został światowej sławy stylista Mark van Westrop, który odwiedził w październiku polską Akademię Keune! Dwa dni szkoleń, wymiany wiedzy i doświadczeń oraz rozwijania praktyki – to wszystko czekało na uczestników spotkania z artystą. Zapraszamy do rozmowy z Markiem van Westropem, Globalnym Ambasadorem Keune Haircosmetics.
Keune Polska (KP): Możesz opowiedzieć nam o swojej drodze w branży beauty oraz o tym, jak stałeś się Globalnym Ambasadorem Keune?
Mark van Westrop, Globalny Ambasador Keune: Rozpocząłem swoją karierę jako samodzielny stylista, gdy miałem zaledwie 19 lat. Edukacja zawsze była dla mnie ważna i od zawsze wiedziałem, że chcę w pełni wykorzystać swój potencjał w tej profesji. Od tego momentu zacząłem asystować wielu fryzjerom podczas sesji zdjęciowych i pokazów, aby nauczyć się tajników fachu. Kiedy założyłem swój pierwszy salon, zacząłem również regularnie uczestniczyć w konkursach fryzjerskich. Dzięki nim nauczyłem się patrzeć w przyszłość, poszerzać swoją wizję i myśleć nie tylko o włosach, ale o całościowej koncepcji i wyzwaniach. Konkursy fryzjerskie stanowią świetną przestrzeń do dzielenia się swoją wizją z kolegami i koleżankami z branży, a nawet wyróżnienia się. Pracowałem również jako stylista sesyjny i dzięki temu doświadczeniu poznałem bliżej także kilka innych profesji, takich jak fotografia, stylizacja i makijaż. Zrozumiałem, jak ważne jest światło, które wpływa dosłownie na wszystko. Pracując nad całościowymi konceptami, poznając z bliska świat mody, znalazłem swój własny styl, który stał się moim wyróżnikiem w tej branży. A obecnie, już od roku mam zaszczyt pełnić funkcję Globalnego Ambasadora Koloru i Stylu, z czego jestem bardzo dumny, ponieważ mogę dzielić się swoją wiedzą z ludźmi z całego świata.
KP: Co zainspirowało Cię do zostania Ambasadorem Keune i co najbardziej lubisz w reprezentowaniu Keune na całym świecie?
Mark: W swoim życiu pracowałem dla kilku różnych marek, ale to, co naprawdę przyciągnęło mnie do Keune, to silne więzi rodzinne zarówno z fryzjerami, jak i konsumentami. Raz w roku przygotowuję kolekcję z pełną swobodą tworzenia, a ta właśnie wolność jest w naszym fachu niezwykle wyjątkowa. Zmiana na nową markę zawsze jest ekscytująca, zwłaszcza jeśli chodzi o koloryzację. Teraz, po roku współpracy, mogę tylko powiedzieć, że proces ten przebiegał fantastycznie, jeśli chodzi o wsparcie firmy i całego jej zespołu. Wspólnie określamy cele i nieustannie się wspieramy. Porównując to z innymi markami, mogę powiedzieć, że Keune znacząco wyróżnia się na tym polu i jest prawdziwym partnerem dla fryzjera.
KP: Keune jest znane z zaangażowania w zrównoważone praktyki i dbanie o środowisko. Jak postrzegasz swoją rolę jako Globalny Ambasador w tych działaniach?
Mark: Jako fryzjer, zawsze pracowałem bardzo świadomie, dbając o te kwestie. Jednak ważne jest dla mnie też to, by marka, z którą współpracuję i którą w swoisty sposób reprezentuję również kierowała się tożsamymi wartościami. Będąc w Rodzinie Keune, wiem, że charakter marki wzmacnia mój indywidualny przekaz.
KP: Trendy w pielęgnacji włosów ciągle się zmieniają. Co możesz powiedzieć o tych trendach i jaka jest Twoja rola w tworzeniu podejścia marki do rozwoju produktów?
Mark: Jako Globalny Ambasador jestem ściśle zaangażowany w ten proces. Patrzę na to zarówno jako przedsiębiorca, jak i artysta fryzjer. Istnieje otwartość i wiele przestrzeni na aktywne uczestnictwo w tym procesie, a to sprawia, że czuję, że moja opinia jest ceniona i naprawdę mogę wpłynąć na efekt końcowy. Obecnie jestem zaangażowany w nową linię produktów do stylizacji, która zostanie wprowadzona we wrześniu. Mogę Ci powiedzieć, że będzie to coś bardziej niż fantastyczne!
KP: Keune ma szeroką gamę produktów. Czy możesz wskazać kilka najnowszych innowacji i produktów, które szczególnie lubisz i polecasz?
Mark: Krem i spray Lumicoat są moimi ulubionymi produktami. Ich wydajność jest naprawdę imponująca. Co więcej – dodają one wartości do codziennego rytuału pielęgnacji i stylizacji włosów. Uwielbiam także koloryzację Semi Color, czyli półtrwałymi farbami, dzięki którym praca kolorysty jest szczególnie przyjemna.
Jako artyści mamy wizję, którą chcielibyśmy realizować każdego dnia pracując z włosami. Dzięki Keune staje się to możliwe. Bez ograniczeń możemy tworzyć dosłownie to, co mamy w głowie.
KP: Edukacja to jedna z nadrzędnych wartości Keune. Czy możesz coś powiedzieć o programie edukacyjnym marki i jaki wpływ ma on na sukces fryzjerów na całym świecie?
Mark: Bez wiedzy nie ma sukcesu, i jak już wspomniałem, zawsze mocno w to wierzyłem. I Keune również w to wierzy oraz dba o jakość tej edukacji.
Proces edukacji w Keune jest bardzo klarowny i zwięzły, co gwarantuje sukces, jeśli fryzjer zaangażuje się w ten proces. Program edukacyjny Keune naprawdę umożliwia zdobycie umiejętności i poszerzenie wiedzy w zakresie rozwoju warsztatu fryzjerskiego, ale również i w pozostałych kwestiach tak niezbędnych w pracy fryzjera, salonu czy marki kosmetycznej, chociażby jak profesjonalnego podejścia do klienta czy promocji.
KP: Na zakończenie, jakie rady miałbyś dla fryzjerów, którzy dopiero zaczynają swoją karierę lub marzą o zostaniu ambasadorem marki, tak jak Ty?
Mark: Nigdy nie przestawaj się uczyć. Jeśli chcesz coś zmienić, musisz także zmienić coś w swojej metodzie pracy. Bądź otwarty na to. Bądź dumny z naszej pięknej profesji i promuj ją. Odważ się popełniać błędy i ciesz się procesem nauki.