Radio Hair Trendy

radio dla fryzjerów

Muzyka w Radiu Hair Trendy to nowe, niepowtarzalne utwory w wykonaniu artystów nie należących do OZZ.

Zamów nasz newsletter

newsletter

Kalendarz imprez

eventy

Trendy blogerzy

Agata SzulcAgata Szulc
Małgorzata BabiczMałgorzata Babicz
Ryszard DroździakRyszard Droździak

Hair Trendy TV

ht tv

Rafał Krajewski - mój sprawdzony pomysł na sukces salonu.

data publikacji  2019-03-08  autor artykułu  Redakcja HT  komentarze  Komentarze: 0

Tematem dzisiejszej rozprawki jest przysłowiowy „Przepis na sukces”. To wdzięczny temat do rozmowy. Fryzjerstwo to przecież nasza pasja, ale, jak wiemy, nie wszystkim się w tym biznesie udaje. 

W zależności od tego, jaki cel nas interesuje, taką drogę do jego osiągnięcia obieramy. Mój przepis jest dość prosty.

Po pierwsze: mój zawód – fryzjerstwo – to moja pasja i hobby. Właściwie mogę spędzać w salonie i w tematyce włosów 24 godziny na dobę.

Po drugie: pracowitość – to moja zaleta, choć czasem przeradza się w pracoholizm i najbliżsi potrafią narzekać na notoryczną nieobecność w rodzinnym gronie.

Po trzecie: nauka. Uwielbiam się uczyć. Kilka razy w roku biorę udział w różnorakich szkoleniach i spotkaniach, głównie skoncentrowanych na podstawach mojego fachu, by podwyższać swoje kwalifikacje. Uważam, że nauczyć można się od każdego. Nie istnieje pojęcie złego szkolenia – z każdego można wynieść coś dla siebie.

Po czwarte: wiara w sens tego, co robię. Mam ogromne szczęście pracy w zawodzie opartym na emocjach i technice. Wierzę również w jakość produktów, których używam do pracy. Te stanowią znaczną część sukcesu.

Po piąte: przygotowanie biznesowe. Powodzenie salonu w dużej mierze zależy od twardego podejścia między innymi finansowego, sposobu zatrudniania pracowników, obrania priorytetów, określenia grupy docelowej klientów.

Po szóste: miejsce, w którym pracuję. To jeden z najważniejszych punktów. Uwielbiam pracownię, w której spędzam każdą chwilę. Czuję się tam jak w domu. Począwszy od sprzętu, mebli, wystroju, a na atmosferze kończąc.

Po siódme: zdałem sobie sprawę jak ważny jest mój przedstawiciel handlowy. Fantastycznie, jeśli często czyta w moich myślach i sam wychodzi z inicjatywą produktową. Uwielbiam fakt, że ta jedna osoba obsługuje mnie całościowo, co jest oszczędnością czasu i nerwów. Mam tę możliwość współpracy z polskim dystrybutorem fryzjerstwa, który skupia cały wachlarz techniczny związany z zawodem pod jednym dachem. Jeśli macie taką możliwość, sprawcie sobie takiego partnera. Sprawia, że życie staje się prostsze, a my mamy więcej czasu na tworzenie.

Po ósme: kocham ludzi. Każdy klient, który pojawia się w salonie, traktowany jest dokładnie tak samo: z ogromnym zainteresowaniem, pieczołowitością i starannością. Inaczej podchodzi się do ludzi z uczuciem. Pobudza to twórcze myślenie, często również ogromną cierpliwość.

Po dziewiąte: organizacja. Organizuję swój czas według kalendarza i zegarka. Funkcjonuje mi się lepiej i wydajniej. Poczucie wykorzystanego w pełni dnia daje mi ogromną satysfakcję. Mówiąc o organizacji mam też na myśli salon. W nim promuję tylko fach i kosmetyki, które sprzedaję klientom. Pozbyłem się wszelkich niepotrzebnych dekoracyjnych motywów typu kilku donic z pięknymi kwiatami, wystawy ekspresu do kawy w głównym punkcie salonu. Zdałem sobie sprawę, że jestem fryzjerem, a nie florystą czy baristą. Celuję zatem w swoją określoną grupę docelową.

Po prawie 10 latach pracy szkoleniowej, zastanawiałem się na czym polega również mój sukces w przekazywaniu wiedzy. Ostatni już punkt odniosę do prawdy.

Po dziesiąte: zawsze pracuję, opierając się na prawdzie. Na własnych przeżyciach. Nie jestem teoretykiem. Czerpię siłę z przeżyć. Ma to pomagać innym, ale przede wszystkim ma pomagać też mnie.

Przemyślcie swoje plany biznesowe. Poukładanie puzzli w firmie nie jest trudne. Wymaga tylko koncentracji, pasji, miłości i twardej ręki. Powodzenia! 


Rafał Krajewski, Artistic Manager, JBS Optima/Moroccanoil. Jako jedyny polski stylista fryzur ukończył w Nowym Jorku specjalistyczny kurs edukacji Moroccanoil dla trenerów. Od najmłodszych lat pasjonował się tańcem towarzyskim, który pomógł mu rozwinąć poczucie piękna i unikalnej estetyki. Po długiej drodze zdobywania wiedzy (w tym w stricte marketingowym zakresie), dokonał kompletnej metamorfozy życia i zajął się fryzjerstwem. Od wielu lat współpracuje z prestiżowymi salonami w Polsce. Nadal szkoli się u najlepszych z branży fryzjerskiej – London Academy Toni&Guy i z nimi współpracuje. To tam ubiegał się o mistrzowskie tytuły. Oprócz codziennej pracy w jednym z warszawskich salonów, stylizuje do sesji zdjęciowych, pokazów mody, filmów fashion. Wśród swojej międzynarodowej klienteli zgromadził rzesze ambasadorów, stylistów i gwiazd show-biznesu. Wszyscy oni dostarczają mu inspiracji do tworzenia nowych stylów oraz dają ogromne zadowolenie z pracy.



Komentarze

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu, bądź pierwszy.

Dodaj komentarz

Adres e-mail
Imię lub nick
maksymalnie 400 znaków / pozostało:
UWAGA: Portal HairTrendy.pl zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji komentarzy, które nie odnoszą się do tematyki strony, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego, zawierające wulgaryzmy, promujące własne np. strony, produkty itp.

przejdź do galerii fryzurprzejdź do galeri fryzur


ogłoszenia Bezpłatne ogłoszenia

Ogłoszenia dostępne wkrótce...

wydarzeniaNadchodzące wydarzenia

pełne kalendariumprzejdź do galeri fryzur

komentarze Najnowsze komentarze

Dorota - 2014-08-23 23:00 Jaka kategoria wiekowa ;-)...

Adrian - 2014-08-23 17:37 Forma "młodzi " wydawałoby się się że nie ma dyskryminacji w Polsce a jednak. Może lepiej napisać " zdolni " będzie lep...

Administrator - 2014-08-20 13:38 To jeszcze tajemnica :)...

Ulala - 2014-08-19 15:50 A na jakim kanale telewizyjnym ?...

Krzysztof - 2014-08-13 23:21 Jestem pod wrażeniem. Rewelacja!...