Radio

Radio HairTrendy

Zamów nasz newsletter

newsletter

Kalendarz imprez

eventy

Hair Trendy TV

ht tv

Wywiad z Brand Managerem marki Montibello Robertem Gralakiem

data publikacji  2021-04-23  komentarze  dodaj komentarz
zdjęcia hairtrendy

W tym roku hiszpaÅ„ska marka Montibello obchodzi swojÄ… 10 rocznicÄ™ obecnoÅ›ci na polskim rynku. Jak zmieniaÅ‚a siÄ™ marka i co udaÅ‚o jej siÄ™ osiÄ…gnąć? Co czeka jÄ… w przyszÅ‚oÅ›ci? O tym rozmawiamy z Brand Managerem Montibello Robertem Gralakiem. 

W tym roku hiszpańska marka Montibello obchodzi swoją 10 rocznicę obecności na polskim rynku. Jak zmieniała się marka i co udało jej się osiągnąć? Co czeka ją w przyszłości? O tym rozmawiamy z Brand Managerem Montibello Robertem Gralakiem.

  • To już 10 lat, odkÄ…d Montibello pojawiÅ‚o siÄ™ na polskim runku. Co zmieniaÅ‚o w ciÄ…gu tych lat? Jakie byÅ‚y sÄ… kamienie milowe marki?

Zastanawiam siÄ™, czy to już, czy dopiero 10 lat. Z jednej strony to dÅ‚ugi czas, choć na co dzieÅ„ pracujÄ…c z markÄ…, nie czujÄ™ takiego upÅ‚ywu lat – a tymczasem, w ciÄ…gu dekady Montibello bardzo urosÅ‚o. Pracujemy dzisiaj z blisko 3 000 salonów fryzjerskich, a produkty trafiajÄ… do prawie 8 000 polskich fryzjerów. To dla mnie źródÅ‚o wielkiej satysfakcji, ale i duże wyzwanie, bo z jednej strony jesteÅ›my ważnym graczem na rynku, ale z drugiej musimy caÅ‚y czas speÅ‚niać rosnÄ…ce oczekiwania klientów w sferze nowych produktów i edukacji.

  • Co zmieniÅ‚o siÄ™ we fryzjerstwie, a co pozostaÅ‚o bez zmian w ostatniej dekadzie?

Moim zdaniem samo fryzjerstwo nie zmieniło się diametralnie. Cały czas najważniejsza jest jakość usługi, która w prostej linii pochodzi od wiedzy i umiejętności fryzjera oraz odpowiedniego doboru produktów. Tylko tyle i aż tyle. Być może, jak mówią klienci, nasza branża trochę przyśpieszyła, młodzi fryzjerzy szybciej otwierają własne biznesy, usamodzielniają się.

  • A co odegraÅ‚o szczególnÄ… rolÄ™ w 10 latach Montibello?

Na pewno program „Spotkajmy siÄ™ w Barcelonie” – przez te 10 lat blisko 2000 fryzjerów miaÅ‚o okazjÄ™ poznać to wspaniaÅ‚e miasto, z którego pochodzi marka. Najważniejszy jest jednak nasz mocny zespół szkoleniowców, z którym rozwijamy naszych klientów. Sukces marki wykuwaÅ‚ siÄ™ na szkoleniach, pokazach, wyjazdach.

  • DziÅ› Montibello w dwóch zdaniach to…

Montibello to przyjazna marka, zawsze będąca blisko fryzjera. Stawiamy na bezpośredni kontakt, bez niepotrzebnych formalności oraz na budowanie fryzjerskiej społeczności, nazywanej nawet przez najwierniejszych klientów fryzjerską rodziną.

  • Branża fryzjerska boryka siÄ™ jednak obecnie z nieprzewidzianymi wyzwaniami. Jak je oceniasz?

To prawda, wyzwania sÄ… szczególne. Dobrze, że po marcowym lockdownie, jesieniÄ… nasza branża mogÅ‚a funkcjonować, w koÅ„cu salony zawsze wyjÄ…tkowo profesjonalnie podchodziÅ‚y do czystoÅ›ci i dezynfekcji. Choć dzisiaj – a rozmawiamy w styczniu – także nie jest różowo. SÅ‚yszymy o nieco mniejszym obÅ‚ożeniu salonów, co moim zdaniem wynika bardziej z negatywnych nastrojów ekonomicznych Polek niż samej pandemii. Jeszcze rok temu, w salonach bardzo brakowaÅ‚o rÄ…k do pracy. Dzisiaj pewnie to mniejszy problem. Jednak Fryzjerzy to twardziele i bardzo pracowici ludzie. MyÅ›lÄ™, że kiedy wrócÄ… normalne warunki funkcjonowania gospodarki, bÄ™dÄ… gotowi, żeby profesjonalnie zająć siÄ™ wizerunkiem swoich klientek.

  • Jakie konkretnie skutki kryzysu odnotowaliÅ›cie w 2020 roku?

Nie byÅ‚ to Å‚atwy rok, straciliÅ›my praktycznie jeden kwartaÅ‚ biznesu. Wprowadzenie kilku nowoÅ›ci nie wyglÄ…daÅ‚o tak, jakbyÅ›my sobie tego życzyli. CaÅ‚y czas musimy funkcjonować w Å›wiecie ciÄ…gle zmieniajÄ…cych siÄ™ obostrzeÅ„, ograniczeÅ„ - jednego dnia ogÅ‚aszamy szkolenie, drugiego je odwoÅ‚ujemy. MyÅ›lÄ™ jednak, że jako marka, czy szerzej – caÅ‚a organizacja Fale Loki Koki, mimo kilku siniaków, jesteÅ›my gotowi do wyzwaÅ„ 2021 roku.

  • Dobrze to sÅ‚yszeć. A jakie trendy we fryzjerskim biznesie sÄ… Twoim zdaniem dziÅ› najważniejsze?

Na pewno trend traktowania włosów z większym szacunkiem, niewykonywania zabiegów na siłę, aby podczas jednej wizyty osiągnąć wymarzony kolor z Instagrama. Świadomi fryzjerzy częściej odmawiają klientkom i zachęcają do rozłożenia drogi do celu na kilka wizyt, żeby kondycja włosów nie została naruszona. Wśród produktów rośnie trend eko, wegański, a nawet minimalistyczny. Fryzjerzy cały czas chcą się kształcić - myślę, że nasza branża naprawdę się tym wyróżnia. Marki czy akademie fryzjerskie obliguje to do szukania nowych rozwiązań i technik koloryzacji.

  • Zdradzisz, co czeka markÄ™ w nadchodzÄ…cych latach?

Przez caÅ‚y rok 2021 bÄ™dziemy Å›wiÄ™tować urodziny marki. Choć planowanie w tych warunkach nie jest Å‚atwe, mam nadzieje, że uda nam siÄ™ zrealizować wszystkie pomysÅ‚y. BÄ™dziemy koncentrować siÄ™ na grupie naszych najważniejszych klientów – Ambasadorach Montibello, realizujÄ…c z nimi wyjÄ…tkowy projekt spoÅ‚eczny. A ponieważ Montibello sÅ‚ynie z inicjatyw szkoleniowych i już naprawdÄ™ tÄ™sknimy za spotkaniami z klientami w wyjÄ…tkowych miejscach, chcemy do nich wrócić, gdy tylko rzÄ…d zniesie obostrzenia.

  • Jakie nowoÅ›ci produktowe szykuje Montibello?

Produkty jeszcze bardziej przyjazne wÅ‚osom i skórze gÅ‚owy. Za nami premiera wegaÅ„skiej koloryzacji Dénuée, przyjÄ™tej przez klientów doskonale. W dalszej perspektywie czeka nas odÅ›wieżenie głównej linii do pielÄ™gnacji. Chcemy też wzmocnić liniÄ™ Decode Zero – to wspaniaÅ‚e produkty, naturalne, bezpieczne, wegaÅ„skie. Znakomicie uzupeÅ‚niajÄ… koloryzacjÄ™ Dénuée, tworzÄ…c caÅ‚y 360-stopniowy rytuaÅ‚ w salonie.

  • W czym tkwi Wasza siÅ‚a? Co najbardziej napÄ™dza i rozwija markÄ™ Montibello?

Ludzie. I mam tu na myÅ›li zespół moich współpracowników – szkoleniowców marki, z których wiÄ™kszość pracuje ze mnÄ… od 8-10 lat. To zwariowana, kreatywna i peÅ‚na koloru grupa, na którÄ… zawszÄ™ mogÄ™ liczyć. Niewidoczny dla klientów zespół w centrali Montibello to także ogromne wsparcie. To wÅ‚aÅ›nie w Bydgoszczy powstajÄ… nasze pomysÅ‚y marketingowe, szkoleniowe - i co ważne - to dziewczyny z biura dbajÄ… o realizacjÄ™ tych pomysłów.

Nie bylibyśmy w tym miejscu także bez wzorowej współpracy z siecią Fale Loki Koki i armią blisko 160 Doradców oraz rzeszą pracowników sklepów stacjonarnych (dziękuję!). Możemy mieć genialne pomysły, ale to Ci ludzie zbudowali bezpośrednie relacje z klientami. Najważniejsi są jednak nasi klienci. Może brzmi to banalnie, ale mam czasem wrażenie, że trochę oddaliśmy Montibello w ich ręce. Ich energia, emocje, wzajemne inspirowanie się są najlepszym rodzajem marketingu, jaki mógł nam się przytrafić.

  • Czy to wÅ‚aÅ›nie bliskie relacje z klientami sÄ… Waszym najwiÄ™kszym sukcesem?

Zdecydowanie tak, i to na nich od początku szczególnie mi zależało. Nasz cały zespół naprawdę poświęcił kawał życia (i zdrowia) na niezapomniane spotkania szkoleniowe, przechodzące w integrację, a nawet wspólne zwiedzanie świata. Jesteśmy hiszpańską marką, więc otwartą komunikację, spontaniczność i entuzjazm w działaniu mamy chyba we krwi.

  • Co jeszcze wyróżnia Montibello na tle innych marek profesjonalnych?

Odważnie wprowadzamy nowości, regularnie aktualizujemy receptury, co niekoniecznie jest standardem. Mimo mocnej pozycji na rynku polskim, nie tracimy energii i wciąż szukamy nowych rozwiązań.

  • Co powiedziaÅ‚byÅ› klientom, którzy sÄ… z markÄ… najdÅ‚użej, od samego poczÄ…tku?

Dzięki, że jesteście z nami! To duża przyjemność znać Was, część już nawet od 10 lat. Mamy niezapomniany bagaż wspólnych wspomnień i doświadczeń. Czasem przeglądam zdjęcia z naszych imprez, szkoleń, wyjazdów i uśmiecham się do siebie. Naprawdę byłoby o czym napisać książkę!

  • Co jest najciekawsze w pracy brand managera profesjonalnej marki kosmetycznej? Czy w dalszym ciÄ…gu pozostaniesz na tym stanowisku?

PrzychodziÅ‚em do Montibello z monotonnej branży przemysÅ‚owej, wiÄ™c na starcie przeżyÅ‚em szok. Jest tu superkolorowo i aby dziaÅ‚ać z sukcesem, trzeba lubić ludzi. Mnie napÄ™dzajÄ… spotkania z klientami oraz nowoÅ›ci produktowe. Tylko doskonale znajÄ…c ich pracÄ™, rozumiejÄ…c ich biznes, można tworzyć rozwiÄ…zania, które przyniosÄ… im prawdziwÄ… wartość dodanÄ…. Czy pozostanÄ™ na tym stanowisku? Na razie nigdzie siÄ™ nie wybieram. KiedyÅ› powiedziaÅ‚em grupie naszych klientek, że jak bÄ™dÄ™ odchodzić, to ogÅ‚oszÄ™ to w Las Vegas na ostatnim wyjeździe w ramach programu Montibello Bez Granic. Nie zanosi siÄ™ w najbliższym czasie na taki wylot. 

 


 


Komentarze

Davines
Keune Jott
b AdrionTrade
Artego NASZ
Paul Mitchell
Pravana

przejdź do galerii fryzurprzejdź do galeri fryzur


wydarzeniaNadchodzÄ…ce wydarzenia

pełne kalendariumprzejdź do galeri fryzur