Radio

Radio HairTrendy

Zamów nasz newsletter

newsletter

Kalendarz imprez

eventy

Hair Trendy TV

ht tv

PIĘKNO OCALI ŚWIAT. Jak robią to polscy fryzjerzy?

data publikacji  2016-11-23  komentarze  dodaj komentarz
zdjęcia hairtrendy

Sandra pomaga kobietom z domu samotnej matki, Magda – poczÄ…tkujÄ…cym projektantom ze ÅšlÄ…ska, Marcin opiekuje siÄ™ pszczoÅ‚ami. Polscy fryzjerzy udowadniajÄ…, że aby uczynić Å›wiat wokół nas piÄ™kniejszym miejscem, wystarczÄ… zapaÅ‚, otwarte serce i chęć pomocy.

Swoje projekty przedstawili w miÄ™dzynarodowej kampanii-konkursie „Wspieram PiÄ™kno”, organizowanej przez markÄ™ kosmetyków fryzjerskich Davines.

Kampania „Wspieram piÄ™kno” – I Sustain Beauty jest zaproszeniem skierowanym do miÄ™dzynarodowej spoÅ‚ecznoÅ›ci fryzjerów do opowiedzenia o podejmowanych przez nich dziaÅ‚aniach na rzecz otoczenia. Jej celem jest promowanie postaw majÄ…cych na celu poprawÄ™ życia pojedynczych osób i spoÅ‚ecznoÅ›ci, czyli – mówiÄ…c w skrócie – czynienie piÄ™kna. ZgÅ‚aszane przez fryzjerów projekty obejmowaÅ‚y inicjatywy, których efektem byÅ‚a pomoc innym, ochrona Å›rodowiska lub upiÄ™kszenie przestrzeni wokół nas. Do kampanii zgÅ‚oszono w sumie 114 projektów z 21 krajów Å›wiata, m.in. z USA, Meksyku, Malezji, Australii, WÅ‚och, Francji czy Niemiec. Polscy fryzjerzy przesÅ‚ali najwiÄ™cej projektów – bo aż 26

Zgłoszenia można było przesyłać przez formularz na stronie www.isustainbeauty.com. Tu też można zapoznać się z pełnymi opisami projektów. Do 1 grudnia włoskie jury ogłosi zwycięzcę, który otrzyma nagrodę o wartości 10 tys. euro na realizację swojego projektu.


Jury za najlepszy polski projekt uznaÅ‚o inicjatywÄ™ Sandry Kpodonou – „Zacznij marzyć”. Kolorystka zaprosiÅ‚a kobiety z domu samotnej matki do udziaÅ‚u w sesji, podczas której przeszÅ‚y metamorfozÄ™. NastÄ™pnie zrealizowaÅ‚a sesjÄ™ zdjÄ™ciowÄ…. Na koniec przyszedÅ‚ czas na speÅ‚nianie marzeÅ„: Ela otrzymaÅ‚a komputer, a Agata pralkÄ™, Patrycja weźmie udziaÅ‚ w kursie florystycznym, a Kinga pojedzie nad morze z córkami. Jak w ogóle doszÅ‚o do realizacji projektu i spotkania z kobietami?


– PracujÄ™ ze wspaniaÅ‚ymi ludźmi i to jest nasz wspólny pomysÅ‚. ZostawiliÅ›my informacjÄ™ o projekcie w domu samotnej matki i dziewczyny zgÅ‚osiÅ‚y sie same. Każda kobieta potrzebuje spojrzeć na siebie w lustrze i zobaczyć siebie – piÄ™knÄ…, niezależnie od tego, co dzieje siÄ™ w jej życiu – podkreÅ›la Sandra. I dodaje: – Projekt realizujÄ™ z wÅ‚asnych oszczÄ™dnoÅ›ci. Kochamy sprawiać kobietom przyjemność i pomagać im. Na pewno bÄ™dziemy rozwijać projekt. Cel mamy jeden: uszczęśliwiać kobiety!

Pełen opis przedsięwzięcia: http://www.isustainbeauty.com/?area=project&cat=soc&id=289


W tym roku odbyła się druga już edycja kampanii. W jej pierwszej odsłonie, w 2015 r., zwyciężył Salvatore z Peru, który otworzył szkołę, w której uczył biedne kobiety fryzjerstwa. W ten sposób pomógł im zdobyć zawód i odmienić życie ich i ich bliskich.


TegorocznÄ… kampaniÄ™ wsparÅ‚y osobistoÅ›ci, dla których wezwanie „UczyÅ„my Å›wiat piÄ™kniejszym miejscem” jest codziennÄ… misjÄ…: Mara Galeazzi – baletnica przez lata zwiÄ…zana z The Royal Ballet w Londynie, Aldo Signoretti – mistrz fryzjerski, który stworzyÅ‚ fryzury m.in. do filmów Felliniego, Viscontiego czy Baza Luhrmanna, a także Belgin Aksoy – inicjatorka Åšwiatowego Dnia Wellness.


Kampania I Sustain Beauty jest realizowana przez Davines – wÅ‚oskiego producenta kosmetyków naturalnych do pielÄ™gnacji, stylizacji i koloryzacji wÅ‚osów. Marka dba o Å›rodowisko naturalne, co przejawia siÄ™ na każdym etapie produkcji, nie chce być najwiÄ™kszÄ… firmÄ… na Å›wiecie, ale najbardziej etycznÄ…, a częściÄ… swojej strategii uczyniÅ‚a myÅ›l Fiodora Dostojewskiego: „PiÄ™kno ma moc ocalić Å›wiat”.



Projekty z Polski zgłoszone do II edycji kampanii I SUSTAIN BEAUTY w 2016 r.
Pełne opisy projektów są dostępne na www.isustainbeauty.com


1. „Zacznij marzyć” – Sandra Kpodonou, Warszawa: speÅ‚niÅ‚a marzenia kobiet z domu samotnej matki. Zaczęła od zmiany zewnÄ™trznej: wÅ‚osy i makijaż. Kobiety wzięły też udziaÅ‚ w profesjonalnej sesji zdjÄ™ciowej. Kolejny etap to czas na speÅ‚nienie marzeÅ„ uczestniczek: kurs florystyczny, wycieczka nad morze, pralka.
2. „Malujmy” – Marta BÅ‚och, Pracownia Fryzjerska, Bydgoszcz: w duchu ekologii nadaje starym przedmiotom drugie życie. Chce zachÄ™cać do tego także swoich klientów podczas warsztatów plastycznych.
3. „DojrzaÅ‚ość” – Karolina Borkowska, Creative Hair Studio, WÅ‚ocÅ‚awek: chce stworzyć look book z kobietami w wieku 60+ jako głównymi bohaterkami. Chce, aby jej modelki byÅ‚y dumne ze swojego wieku. Sesja zdjÄ™ciowa, fryzury i makijaż majÄ… podkreÅ›lić piÄ™kno, wiedzÄ™ i doÅ›wiadczenie życiowe kobiet.
4. „Trzmiel w dużym mieÅ›cie” – Marcin Brudziana, Officyna, PoznaÅ„: fryzjer – ekolog, w ogrodzie salonu fryzjerskiego utworzyÅ‚ pasiekÄ™ oraz „Å‚Ä…kÄ™” peÅ‚nÄ… kwiatów ulubionych przez pszczoÅ‚y, razem z dziećmi podczas warsztatów plastycznych konstruuje maÅ‚e ule, popularyzuje wiedzÄ™ na temat ochrony pszczół.
5. „Dla osób z autyzmem” – Karolina ChodzeÅ„ska, Zwierzenia Grzebienia, Warszawa: Karolina wspiera Atelier Synapsis, sprzedajÄ…c w swoim salonie ozdoby wykonane przez osoby z autyzmem i aspergerem, propaguje także wiedzÄ™ o tych syndromach.
6. „PodkreÅ›lone piÄ™kno” – Hanna CzerwiÅ„ska, Hair Atelier Hanna CzerwiÅ„ska, Bydgoszcz: fryzjerzy czÄ™sto w swojej pracy spotykajÄ… siÄ™ z poruszajÄ…cymi historiami życiowymi. Jak pomóc ciężko doÅ›wiadczonym przez los osobom? Pierwszym krokiem może być zewnÄ™trzna metamorfoza w zakresie wÅ‚osów i make-upu. Hanna organizuje takie sesje w swoim salonie. Na zakoÅ„czenie – jako pamiÄ…tka: minisesja zdjÄ™ciowa.
7. „Mówimy NIEboRAKOWI” – Justyna Dolata, Beauty and Art Studio, Ostrów Wielkopolski: prowadzi zbiórki wÅ‚osów na peruki dla maÅ‚ych pacjentów oddziałów onkologicznych, współpracuje ze Stowarzyszeniem „Mówimy NIEboRAKOWI”.
8. „Filip Galas CV – 25 lat” – Filip Galas Freehair Team, Warszawa: Filip w kolekcji fryzur i dedykowanym jej filmie oddaje gÅ‚os kobietom. Zadaje im proste pytania: czym jest wolność, czym jest kobiecość? Odpowiedzi skÅ‚adajÄ… siÄ™ na portret polskiej kobiety XXI wieku.
9. „Gra o staż” – Filip Galas Freehair Team, Warszawa: znalezienie pracy w zawodzie fryzjera zaraz po szkole może być trudne. Filip zaprosiÅ‚ mÅ‚odych do udziaÅ‚u w konkursie, w którym nagrodÄ… głównÄ… byÅ‚ staż w jego salonie.
10. „Ojcowie vs kucyki” – Katarzyna Grabowska, Hair and Nail Concept, Warszawa: badania pokazujÄ…, że relacje dziewczynki z ojcem majÄ… wpÅ‚yw na jej życie jako dorosÅ‚ej kobiety. Jak rozwijać tÄ™ relacjÄ™? Katarzyna postanowiÅ‚a nauczyć ojców, jak mogÄ… stworzyć na gÅ‚owach swoich córek ich ulubione fryzury. Dziewczynki byÅ‚y zachwycone.
11. „PiÄ™kno dla otoczenia” – Magdalena Grabowska-Romanko, Diva, Pszczyna: zainicjowaÅ‚a akcjÄ™ „Zużyj odżywkÄ™, zasadź roÅ›linkÄ™”. Przy zakupie odżywki do wÅ‚osów każdy klient otrzymuje nasionka, które może zasadzić w opakowaniu po kosmetyku. Magda zachÄ™ca także klientów do pochwalenia siÄ™ efektami sadzenia. W ten sposób kreuje proekologiczne postawy i pokazuje, że opakowania po kosmetykach można ponownie wykorzystać.
12. „PiÄ™kno w wymiarze kulturowym” – Magdalena Grabowska-Romanko, Diva, Pszczyna: od 2011 organizuje pokazy mody dla zdolnych projektantów, którzy stawiajÄ… pierwsze kroki w Å›wiecie fashion. Pokazy odbywajÄ… m.in. w jej salonie fryzjerskim. Magda wspiera także mÅ‚odych kreatywnych PR-owo, zapraszajÄ…c na pokazy dziennikarzy lokalnych mediów.
13. „Nie(zwyczajne) torby na zakupy” – Sergiy Gusyev, Bydgoszcz: poÅ‚Ä…czyÅ‚ praktyczne z pożytecznym: stworzyÅ‚ torby, które mogÄ… nabyć klienci salonu. Dochód ze sprzedaży zostaje przeznaczony dla bydgoskich sierociÅ„ców.
14. „Sztuka przez pryzmat” – Elżbieta Jurek, „Trzaska and Jurek”, Warszawa: w salonie powstaÅ‚a czarna Å›ciana, która bÄ™dzie przeznaczona na ekspozycjÄ™ dzieÅ‚ artystycznych. Co ciekawe, Å›ciana bÄ™dzie widoczna także w nocy, po zamkniÄ™ciu salonu, dziÄ™ki czemu przechodnie bÄ™dÄ… mogli na chwilÄ™ przystanąć przed witrynÄ… i kontemplować dzieÅ‚a artystyczne 24 godziny na dobÄ™.
15. „Otaczajmy siÄ™ sztukÄ…” – Konrad KÅ‚os, Hair Emergency, Warszawa: sztuka i fryzjerstwo sÄ… blisko siebie. Dlatego też salon zaprasza artystów do eksponowania swoich prac w salonie. W ten sposób ich wspiera, ale także tworzy przestrzeÅ„, w której klientki nie tylko korzystajÄ… z usÅ‚ug fryzjerskich, ale jednoczeÅ›nie majÄ… okazjÄ™ obcować ze sztukÄ….
16. „Pomagamy w pomaganiu” – Konrad KÅ‚os, Hair Emergency, Warszawa: salon wspiera fundacjÄ™ Rak’n’Roll, zbierajÄ…c wÅ‚osy na peruki dla osób po chemioterapii.
17. „Wspieramy ule” – Konrad KÅ‚os, Hair Emergency, Warszawa: salon wspiera ideÄ™ uli miejskich, pracownicy zaÅ‚ożyli ule, rozprowadzajÄ… mód z miejskich pasiek, salon wÅ‚Ä…cza siÄ™ także w akcje informacyjne na temat znaczenia pszczół w naszym codziennym życiu.
18. „DzieÅ„ kreatywnoÅ›ci” – Kamila Lewandowska, Lejdis, WÅ‚ocÅ‚awek – salon fryzjerski Kamili to nie tylko centrum urody, ale także centrum kreatywnoÅ›ci. Podczas odbywajÄ…cych siÄ™ raz na miesiÄ…c spotkaÅ„, można siÄ™ tu nauczyć tworzyć ozdoby z pozornie niepotrzebnych rzeczy, poznać tajniki komponowania bukietów i przygotować pyszne domowe przetwory.
19. „Magiczna moc pielÄ™gnacji wÅ‚osów” – Elżbieta Lustig, Bydgoszcz: organizacja bezpÅ‚atnych warsztatów dla zapracowanych kobiet, podczas których panie poznaÅ‚y zasady pielÄ™gnacji wÅ‚osów.
20. „Po prostu miÅ‚ość” – Piotr Mordas, SÅ‚omiÅ„ski i Mordas, Fryzjer i barbershop, BiaÅ‚ystok: realizacja sesji zdjÄ™ciowej do kalendarza promujÄ…cego macierzyÅ„stwo. Dochód ze sprzedaży przeznaczony na realizacjÄ™ celów Fundacji Bezpieczny Brzuszek oraz Fundacji im. rodziny Czarneckich.
21. „Modny BiaÅ‚ystok Pomaga” – Piotr Mordas, SÅ‚omiÅ„ski i Mordas, Fryzjer i barbershop, BiaÅ‚ystok: organizacja pokazu mody, z którego dochód zostaÅ‚ przeznaczony na remont Å‚azienki w domu maÅ‚ego, nieuleczalnie chorego Krzysia.
22. „Uliczny koÅ›ciół” – Piotr Mordas, SÅ‚omiÅ„ski i Mordas, Fryzjer i barbershop, BiaÅ‚ystok: bezpÅ‚atne usÅ‚ugi fryzjerskie dla bezdomnych.
23. „MikoÅ‚aj przybywa, aby pomóc” – Marzena Roguska, PT. WÅ‚osy, Warszawa: zainicjowaÅ‚a i zorganizowaÅ‚a zbiórkÄ™ Å›wiÄ…tecznych prezentów dla rodzin niepeÅ‚nosprawnych dzieci.
24. „Zapuszczasz wÅ‚osy, wywoÅ‚ujesz uÅ›miech” – Marzena Roguska, PT. WÅ‚osy, Warszawa: wÅ‚Ä…czyÅ‚a siÄ™ w „zbiórkÄ™” wÅ‚osów na peruki dla osób po chemioterapii, współpraca z FundacjÄ… Rak’n’Roll.
25. „Moss wspiera sztukÄ™” – Anna Waszkowska, Moss, Kraków: salon wspiera mÅ‚odych artystów: organizuje wernisaże, eksponuje ich prace. Pomaga w sprzedaży i dziaÅ‚aniach PR-owych w lokalnej prasie i mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych.
26. „Projekt 3x21” – Monika Zdanowska, Studio VIVA, Zielona Góra: Monika zrealizowaÅ‚a profesjonalnÄ… sesjÄ™ zdjÄ™ciowÄ… dla osób z zespoÅ‚em Downa. ZdjÄ™cia znajdÄ… siÄ™ w kalendarzu, a dochód z jego sprzedaży zostanie przeznaczony na cele fundacji opiekujÄ…cej siÄ™ osobami z zespoÅ‚em Downa.


Więcej informacji: www.davines.com/pl

 


 


Komentarze

b AdrionTrade
Artego NASZ
MilaPro
MilaPro VividColors
Pravana
Kaaral manniskan

przejdź do galerii fryzurprzejdź do galeri fryzur


wydarzeniaNadchodzÄ…ce wydarzenia

pełne kalendariumprzejdź do galeri fryzur